Autor: Redakcja
Książki, artykuły i przydatne materiały dla UX Designerów
Poniżej prezentujemy rekomendowane przez nas materiały dla UX Designerów – przyszłych i obecnych, bo zawsze warto się dokształcać. Miłego czytania!
Darmowe materiały:
- Laws of UX - koniecznie zajrzeć i zapoznać się z prawami rządzącymi w UX!
- My collection of best resources for junior designers (Kaja Laura Toczyska) - autorka wymienia tutaj mnóstwo blogów, książek i materiałów z innych źródeł, które uważa za najlepsze dla początkujących designerów. Lista jest aktualizowana, dlatego polecamy śledzić
- The 7 stages of the design craft — and how to get to the next one (Fabricio Teixeira) - autor opisuje fazy rozwoju, przez które przechodzi designer. Do każdej fazy podany jest KPI (Key Performance Indicator) oraz wskazówki, na czym po kolei warto się skupić. Artykuł jest częścią serii “Journey”: lekcji z niesamowitej podróży projektanta.
- The Evolution of UX Process Methodology - The UX Process is Confusing, Even to Most Designers (Ian Armstrong) - autor opisuje ewolucję metodologii procesów UX-owych. Na końcu artykułu jest “Wrapping up”, gdzie przeczytacie podsumowanie, ale całość jest warta uwagi.
- UXfol.io Webinar on UX Portfolio Building: How to Build an Outstanding UX Portfolio?
Książki:
- Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów (Jake Knapp, John Zeratsky, Braden Kowitz) - “Dzięki tej książce dowiesz się, czym są i jak przeprowadzać sprinty, aby znaleźć rozwiązania trudnych problemów. Nauczysz się dobierać idealny zespół i zyskasz wiedzę, jak najlepiej wykorzystywać potencjał poszczególnych jego członków, a także jak w praktyczny sposób organizować przebieg sprintu. Zapoznasz się z różnymi metodologiami sprintu. Jeśli masz przed sobą duże szanse, problem czy pomysł, w tej książce znajdziesz mnóstwo pomocnych wskazówek.”
- Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek (Eric Ries) - “Znajdziesz tu innowacyjne porady i wskazówki związane z zakładaniem własnego startupu i kierowaniem nim. Przez cały czas będziesz uczyć się na autentycznych sukcesach i porażkach innych. To lektura obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców, którzy są już gotowi, by zapoczątkować coś naprawdę wielkiego.” ~Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy menedżer oraz Empowerment.Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!
- Badania jako podstawa projektowania user experience (Barbara Rogoś-Turek, Iga Mościchowska) - autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji, aby tworzyć produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach. Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera: - pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu, - plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu, - dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać, - ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy, - przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.
Artykuły warte uwagi:
- UX design. Rok 2019 może być przełomowy dla interfejsów głosowych (interaktywnie.com)
- Zamiast żebrać, potrzebujący mogą zarabiać na prowadzeniu publicznej debaty (miasto2077.pl)